MASSA TEXT

Har inte skrivit ngt under veckan märkte jag nu...
hmm vad har man då gjort?
I måndags var jag och fika med min syster på stan alltid lika mysigt :D
i tisdags var Jacob på förskolan och Niclas hos sin farmor och farfar vid två gick jag för att hämta Jacob sen tog jag och Madde en promenad slutade hemma hos henne och hon bjöd på en sjukt good middag...
kul att få testa lite olika mat då man alltid gör samma hemma...
i onsdags var familjen på ÖF gick bra tills vi skulle gå hem då Jacob slog en leksak i huvudet på en liten kille alla såg händelsen som tur var då de självklart inte är rätt att slåss men den andra killen tänkte ta leksaken så det fanns en anledning... inte så att jag vill försvara Jacob för det han gjorde var fel.. kanske mig själv jag vill försvara då jag inte tycker jag är en dålig mamma... Har tänkt ganska mycket på detta om att vara en bra mamma speciellt efter händelsen på Gina... kan tänka mig att snackat går att han inte får ngn uppmärksamhet och att han tar ut det på Wilma... men han får mer uppmärksamhet nu eftersom Niclas är hemma och jag sitter aldrig vid datan då han är med mig... har nästan lite ågren att Wilma får så lite uppmärksamhet eftersom hon inte kräver det och jag inte vill att Jacob ska bli avundsjuk men vi har ju kvällarna tillsammans... japp det kan ni prata om, om ni vill... varför ska man alltid prata om hur alla andra gör vad de har för fel och brister? kanske bara är jag som gör de? man uppmärksammar sällan sådant som är positivt...hmm japp lite tankar blev de där...

efter jag vart på ÖF gick jag och Wilma in till stan... träffa på Therese sedan oxå Nina vi tog en fika på Sallys blev positivt överraskad blir nog en tripp dit snart igen :D  hoppas på lika fint sällskap så blir det super....

igår va Jacob på dagis igen han var utklädd till påskgubbe men glömde ta kort tyvärr :( medans han var på dagis gick resten av familjen till banken ändrade Jacobs konto så både jag och Niclas måste vara på plats för att kunna ta ut pengar plus att vi fick in kontot på våra internetbanker så vi kan föra över mkt lättare skapa ett lika dant till Wilma och ett sparkonto för mig och niclas där vi oxå måste gå tillsammans för att få ut pengar... så nu är det ordnat känns skönt...
när jag hämtade Jacob var planen att vi skulle gå en långpromenad så Jacob fick en drickyoghurt med ett sugrör i som mellan mål... han brukar få de och de har alltid funkat bra men just idag hällde han allt över sig... efter de gick allt som kunde gå fel, FEL va så sjukt irreterad när jag kom hem men mäst arg över att jag störde mig på små saker, saker jag aldrigt brytt mig om annars...

Idag gick jag, Jacob och Wilma till sävelund för att kolla starten på mopperallyt som är varje långfredag var helt slut när jag kom fram då det var en sjukt jobbig uppförsbacke som jag inte visste om men de var kul Jacob uppskatta det men vi missa tyvärr pappa, farfar och gammelfarfar haha hur fan lyckas man så såg ingen jag kände haha men sen gick vi hem för att äta och sova... när Jacob somnat satte jag mig vid datan sen pilla lite med räkningarna så nu har jag koll på alla papper....

slänger upp en bild på Wilma och en på Jacob...






GLAD PÅSK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0