Onsdag

Sitter nu vid min data som funkar igen :):):)
Skulle ha formaterat datan i helgen men hade fått för mig man behövde skivor för att installera vista mm sen fick jag höra man hade ngn kod bak på datan som skulle funka men jag och sanna förstod inte så Mariia skull hjälpa oss men hon hade vänt å dygnet och sov under dagarna så bidde inget med det så frågade Therese hur mkt hennes sambo skulle ha för att fixa datan då han äger en databutik men Niclas ville inte lägga några pengar på att formatera om datan då görans bror kunde göra det gratis så imorses när jag satte mig vid datan och den dog fick jag nog. Har ju garanti kvar på datan så då får väl netonnet fixa formateringen fick ringt suporten 3 ggr första gången bad de mig avinstallera windows vissual c++ då datan dog varje gång det på egen hand startades upp men gick inte att avinstallera så ringde tebax och han säger det måste vara ett virus om du inte kan avinstallera det så du måste formatera om datan, frågar hur man gör och det var bus enkelt :) berättar för honom att jag inte har några skivor så kan inte installera allt som ska finnas å datan och då sa han att det behöver man bara om hårddisken kraschat WOW så länge som jag väntat så gick det på mindre än en timma....
Ja det va om formateringen det :)

I måndags lånade Jacob min plånbok och lyckades tappa ut mitt körkort inne på maxi så har nu lärt mig en läxa som tur va så lämnades körkortet in i förbutiken så hämtade upp det igår innan jag åkte till Therese på lunch och det var jätte gott ska försöka lura i Niclas det, så tråkigt han inte äter fisk blir ju aldrig av att vi äter det då jag inte vill göra två middagar, eller rättare sagt han då de oftast är han som lagar mat :P vi bestämmde att jag skulle bju tebax nästa vecka så klurar för fullt vill ju oxå inserera till en ny god maträtt... åkte från therese vid ett Jacob somnade det första han gjorde så ist för att åka hem och lägga honom åkte jag ut till camilla och la honom i deras säng och det funkade fint... Camilla färgade mitt hår ytterligare en gång denna gången mörkare men fortf ljust inte helt hundra nöjd men det får duga vågar inte färga mitt hår mer å ett tag stod i papprerna man får med i färgförpackningen att man ska vänta tre veckor mellan färgningarna så det ska jag göra nu... käkade middag hos camilla och det blev gryta så underbart god men kan tyvärr inte ta efetr detta recept då jag är helt inkomitent å grytor har försökt flera ggr men blir inte gott :( när jag tänkte åka hem ville flickorna att jacob skulle sova över kändes lite olustigt när jag inte var förberedd så var lite sketiskt till en början men de lyckades övertala mig så var halvt barnledig inatt fick sovmorgon till halv nio när jag sedan ratade med camilla hade Jacob sovit till kvart i nio har aldrig hänt här... hmm undra varför? kanske för de har temur madrass? jaja formaterade datan tog sedan en lunch med Sabina blev Sally's en lassange ååå gud va god den var, helt klart värt priset vi satt och prata drog sedan ströget :P genon barn affärerna fick köpt en klänning för halva rea priset i str 74 så får vänta ett tag fanns inte i str 68 vid två åkte jag och hämta up robin och bella och drog till Camilla Jacob var helt tokig hade inte sovit ngt och srang runt som en tok och var suer jobbig men vi lyckades stanna till runt 4 sen åkte vi hem Jacob somnade innan vi kom ut på boråsvägen när vi kom till gården träffa vi Nina och Alvin så hängde på gården till lite efter sex sen hem och natta Jacob han somnade direkt helt slut... japp lite väl detaljerat kanske ser att inlägget blev super långt vet själv att jag inte gillar för långa inlägg men men...

 
Vill ut med husvagnen nuu, vill inte vänta till nästa sommar...

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Du kolla min blogg o dellas blogg för vi brukar lägga in massa recept lite då o då =)

2010-08-05 @ 06:50:34
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad bra att det ordnade sig med datorn. Så jobbigt när den inte funkar :( Kan ju visserligen använda mobilen, men det blir rätt jobbigt i längden.

Kram!

2010-08-05 @ 11:55:17
URL: http://tegu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0