Söndag!!!

Tja nu sitter man här igen igår va vi på kalas i gbg mkt trevligt och jacob och wilma fick träffa sina kusiner Rasmus som fyllde sex och Engla som snart är 4månader efter kalaset åkte vi till Peter så barnen fick även träffa sin kusin Vanessa kulkul sen hem och Gurra kom förbi blev melodifsestivalen med ostbågar..


Idag har jag inte gjort mkt alls försökt läsa mig till om gi tänkte jag skulle kopiera in en text jag hitta

Faktorer som påverkar GI
Det finns ett antal faktorer som påverkar GI hos en måltid:
  • Kolhydraternas sammansättning - Mer komplexa kolhydrater t ex stärkelse i pasta har lägre GI än enklare som t ex vanligt socker i godis.
  • Mängden fett i en måltid - Om fett intas samtidigt som kolhydrater kommer kolhydraterna att tas upp långsammare i mag-tarmkanalen. Resultatet blir ett lägre GI. Detta kan utnyttjas genom att i samband med intag av kolhydrater äta nyttiga fetter, som exempelvis fet fisk.
  • Surhet - En sur omgivning gör också att kolhydraterna tas upp långsammare av mag-tarmkansalen. Även här blir resultatet lägre GI. Detta är den huvudsakliga andledningen till varför vinäger har en viss effekt som "bantningsmedel".


    Snacka om att jag kommer få problem... funderar stark på att skita i GI metoden och äta mer nyttigt och gå 30min om dagen och skippa allt socker på veckodagarna... får se hur jag gör...

Var på kalas idag oxå för att fira Niclas bror Andreas  alltid kul att träffas då de blir så sällan...

Nu blir det soffmys sen sängen byebye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0