Hetsäter

Hejsan idag är en dag då jag bara käkat en jäkla massa godis. hmm blir så sur på mig själv vill ju inte men ''måste'' eller de känns som jag måste äta ngt innan jag smäller av nä gud så dålig jag är på att förklara men känns som man är röksugen för man känner i käkarna att jag MÅSTE tysta mitt begär, eller nått :P inte kul iaf.

Fick tips på hur jag kan sluta/trappa ner med amningen ett utav tipsen var att hon ska äta var fjärde timma utan mellanmål och det låter ju logiskt men saken är ju den att hon äter så ytterst lite så jag tror inte hon klarar sig så lång tid uttan bröstet ett annat tips var att bara mata henne med välling morgon och kväll men då åter kommer vi till hur mkt hon äter och va ska jag då ge henne imellan... usch nu kan jag förstå hur otroligt JOBBIGT det ä med barn som inte vill äta annat än bröstet. Min kompis son åt enbart morotspuré ingen välling ingen gröt och inget annat och hon fick amma till han var ett år och han är fortfarande väldigt kräsen och jag hoppas inärligt att Wilma inte blir kräsen. hmm man känner sig nästan dålig som förälder när barnet inte äter eller jag gör det iaf...

Imon ska jag testa att ge henne välling på morgonen då vet jag att hon blir mätt och 3-4 timmar efter det ge henne lunch och se om hon äter då för hon får inte bli för hungrig då duger inget annat än vätska... har hört att vissa barn inte tycker om puré utan vill ha bitar ist men Wilma har ju inga tänder så kan ju inte byta till bitar än...

aja många frågor får hoppas de blir bättre snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0