Fredagskväll!

Hejsan nu har det gått ett par dagar igen...
har haft fullt upp, skulle igentligen behöva sova nu då jag vill vara pig på kalaset för Jacob imon men är lite för pigg sov en timma mitt på dagen idag, inte bra..

I onsdags var det barn kalas för Jacob. Dagen började vid 5 då Jacob tyckte de var dags att gå upp vi kolla först på bompa sen bada vi ca en timma sen frukost plocka iordning lite hemma då brorsan med familj skulle komma sen vid åtta packa jag med allt jag behövde för att backa tårtorna och lite smått jag ville ha med bort och tog med mig barnen... gick jätte bra där borta Jacob hjälpte mig lite smått med att baka tårta annars satt han ganska snällt på sin stol, tror han märkte av att jag var tungen att fokusera på tårtorna så de blev klara haha vem vet... Vispade tio dl grädde till två tårtor haha helt sjukt att jag i min vildaste fantasi trodde att det skulle gå åt så mkt grädde använde på sin höjd två dl sparade lite i ett glas ifall man ville ha grädde i kaffet sen var det bara att slänga resten haha skratar åt mig själv... sen hem lägga Jacob fixa iordning mig och Wilma slappa lite sen göra lunch Peter. Johanna och Vanessa kom vid tolv barnen käka lunch sen drog vi till lokalen tur alla kom lite efter ett då jag inte var klar vid ett :S kalaset blev lyckat tycker jag allt... älskar verkligen barn <3
Jacob tackar såå mycket för alla fina paket =)...


Ebba, Vanessa, Quincy, Kevin och Jacob

Även Meya, Wilma och Tindra var med
 

Efter kalaset bjöd jag brorsan med familj på middag men brorsan stod för matlagningen blev tacopaj med courn eller vad det heter då Johanna är vegeterian. blev riktigt gott sen somna jag tidigt...

På torsdagen vaknade Jacob vid halv sju igen och jag blev överlycklig över att han inte valt att klockan fem ska bli morgon för honom var allt lite orolig ett tag... Jag gjorde iordning oss gick till dagis sen till ÖF med Sabina, alltid lika lyckat gillar det stället :) sen hem för lite slapp innan jag hämta Jacob efter dagis gick vi till lekplatsen på Bolltorp lekte där i nästan två timmar, mötte upp Sanna på Willys vid fyra gick till stan för att byta ett par shorts som Jacob fick av sin kompis Pascal då de var alldeles för stora men shortsen var tyvärr slut men fick byta till något annat för samma pris så tog tre shorts  med erbjudande ta tre betala för två, så lämnade in ett par och kom ut med tre kändes bra :) efter vi vart på stan gick vi till donken för middag, Jacob är medlem så man får en happy meal varje födelsedag, sen hem till Sanna för att göra fot och finger avtryck... syns att man gjort det själv men de är ju lite det som är charmen så tänkte jag skulle sätta i tradition att göra detta varje år på Jacobs födelsedag... Niclas hämtade oss hos Sanna vid halv nio och Jacob var fortf vaken de ni, när vi kom hem ringde vi upp Erica och Fredrik. Jag och Erica gjorde sallad, Niclas och Fredrik tog moppen och åkte å fiska när de kom tebax blev de dice :) blev en sen kväll inte jag van vid men trevligt..

Bilder från lekplatsen!

  

Idag då fick sovmorgon då Niclas tog Jacob imorses vid kvart i tio åkte vi till Torp ut till någon bondgård som flera från ÖF var med på, vi åkte höskrinda bakom traktor till en hage med får en bit bort och Jacob tyckte det var jätte intresant jag var mer rädd då barn lätt hade kunnat ramla ut på vägen genom pinnarna eller va man kallar det så tyckte de va lite läskigt ändå om traktorn inte går så fort när vi kom tebax efter nån timme hade vi picnic vi hade sallad med oss som Jacob vägrade äta som tur var har jag alltid med mig burkmat i skötväskan så även han blev nöjd till sist... När vi ätit fick vi se när bondmoran mata grisen, kosorna och hönsen sen fick Jacob rida och Niclas gick bredvid utan att hålla usch såg läskigt ut men gick hur bra som hälst... tur Niclas gick med honom så han kunde visa att han kan själv är ju lite rädd för hästar så had nog hållt i han krampaktigt å de hade ju inte vart samma sak...
kom hem vid halv ett somnade sen bara vart hemma ingen rolig dag städat igenom Jacobs rum slängt sådant som han gjort sönder åså... Niclas åkte iväg för att jobba när vi la oss sen hem en snabbis för att göra iordning sig för firmafest... ringde vid nio och berätta festen redan var över så han drar till stures med Fredrik...

åker på hölasett          Klappa fåren              Jacob på hästen          Duktig han är :)
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0