Kaos

I helgen har det verkligen vart fullt upp hela tiden...
I lördags var det storstädning hemma men det skötte Niclas ganska mycket av medans jag och Jacob gick ut på en promenad vid elva kom Niclas mormor och morfar för att fira Jacob och kalaset var i full gång droppa in människor under hela dagen. Jacob fick kläder, bilar, sandleksaker, mer duplo och en trehjuling :) Han tackar så mycket för alla fina paket... Vid fyra hade jag bokat tvättid då de inte fanns någon annan och behövde verkligen tvätta så fick gå ner mitt i kalaset Sanna hjälpte mig... alla gästerna hade la gått runt sex tror jag då drog jag, mamma, Sanna och barnen till alingsås pizzeria och köpte kebabrulle mmm så jäkla god är den... Jacob fick cykla dit och det gick bra men han har ju inte lärt sig trampa än men det kommer det med :) efter vi käkat och gått hem var det ner i tvättstugan igen sen upp och slappna av när Sanna gått hem satte vi på den nya beck inte så jäkla bra men helt OK sen var det time for bed...



På söndag morgon åkte Niclas för att lämna Robin någonstans och mamma tog Jacob så jag fick lite sovmorgon, vaknar av att Jacob ramla ner för sstolen och tur var väl det för då var klockan 8 och vi skulle åka iväg vid nio så fick springa ner i tvättstugan ta upp allt från torkrummet så att den som hade tvättid på morgonen kunde ha det sen käka frukost som tog en evighet då Jacob kände för att trottsa HELA tiden :( sen  gräva fram kläder till barnen då allt låg kvar i tvättkorgen sen en snabb sminkning usch hemsk morgon blir så arg när man inte hinner göra sig iordning när man ska iväg... Vid halv tio åkte jag, Niclas, mamma, Jacob och Wilma till Allum och shoppa hitta massa fint =) sen åkte vi till biltema passa på att mata Jacob medans Niclas shoppa tur Jacob kan äta kall burkmat hur hade han annars fått mat i sig??? sen iväg till dopet... efter dopet var det hem till syrran. mycket trevligt :) vid tre bar det hemmåt Niclas körde för fort för han skulle vara hemma till fyra då han skulle jobba. släppte av oss hemma och jag tog hand om disken sen drog jag och barnen till susanne på middag, mycket god gratäng sen hem lägga Jacob ta hand om tvätten som fortfarande låg kvar i tvättkorgen sen vid nio sätta mig vid datan och läsa bloggar plus kolla FB det var mycket att kolla när man missat två dygn... 23 blogginlägg och en massa äldre händelser på FB...

Syskonvagn                  Lilla Engla
 



Idag har jag och barnen vart på öppna förskolan träffa Elin och Thea där, Jacob tycker det är jätte kul på ÖF Jacob är så himmla snäll kul att han nu kan leka med andra barn =) nu måste han bara lära sig att man inte kan sprina med barnvagnarna för han hinner inte bromsa när det behövs... japp alltid är det något :)
Har jag berättat att jag tagit kontakt med familjerådgivningen nu gjorde de lätt för mig och tog det via mejlen men har iaf hört av mig men de har inte svarat ännu... efter öf gick vi hem käka lunch sen sova middag. vid ttre drog vi ut på gården träffa erica trevlisch vid fem kom Sanna lagom till middag blev ris med kyckling i ngn vitlök och örtsås helt oki men kunde smmakat mer menmen sen färgade jag hennes hår gav Jacob en snabbdusch innan läggdax sen köt vid köksbordet <3... hon åkte precis hem... tänkte jag skulle sätta mig framför tv:n en stund undra va de går för ngt nu... säkert bara massa skit...

Wilma äter nu större portioner 3-4 ''istärningar'' med mat, tänkte jag skulle introducera fisk inom de närmsta dagarna :) kulkul som sagt min lilla flicka blir bara större...

Läste att det skulle vara typ barnkonserer i nolhaga på onsdagar i sommar kolla in här om det verkar intressant för er: http://www.alingsas.se/uppleva-gora/kul-i-juli-och-toner-under-traden-i-nolhaga-park-2010

Ha en bra solig kväll alla kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0