Ajjabajja

Att det alltid ska gå dagar imellan min inlägg :( men känner att jag inte hinner med bloggen är så mkt annat att göra umgås, spändera kvalitetstid med båda barnen, städa och de viktigaste ha kvalitetstid med min gubbe så vi inte förlorar varandra i vårat hektiska familjeliv...

Ni ska nu få en sammanfattning av veckan f.o.m. tisdag...

När jag vaknade i tisdags eller rättare sagt när alla vaknade i tisdags bjöds de på snö :) tyvärr lite storm blåst men ändå underbart men bestämde mig för att inte orka ta mig utanför dörren så fick min underbara vän Sabina att sig hela vägen hit :) vi försökte desperat att få egen tid men barnen ville inte alls sova samtidigt så vi får ta igen de en annan gång då gubbarna får ha barnen helt enkelt... Vid fyra bestämde vi oss för att ta oss ut på gården byggde snögubbe med Jacob körde runt honom i pulka sen när ag tog mig tid att kolla klockan fick jag lite smått panik då jag hade bokat n mig på body pump så gick upp för att byta omoch Jacob ville med till hälso självklart skulle han få hänga med då han inte fått vara på dagis som vanligt på tisdagar så matade han snabbt och kom på när vi skulle gå att Sus har lånat cykeln (hennes har ännu en gång blivit stulen, hon och robin har förlorat sammanlagt 5 cyklar på ett år :S) så tog Jacob i handen ch vi gick till gymet kom ju naturligtvis försent så Fick träna i gymmet ist men de funkar de med blev motion 1h och mitt gympass som är på typ 30min kändes skönt och veta man gätt allt :)

Sen vart de onsdag och jag hade bokat dejt med Sofie hemma hos henne vid Mc Donald´s bestämde mig för att inte ta bilen men ångrade mig fort Jacob skull ha med sin båt (läs pulka ;P ) så fick dra honom plus köra vagnen fick få honom att förstå att man måste gå där som snön försvunnit annars går pulkan sönder tog en evighet att komma till dagis men kommer iaf fram tar av han och ska gå för att lämna in honom (haha illa de lät :D)
med då kommer en vikarie ut med barnen och säger de ska gå ut jag bara oki va roligt och gör mig beredd att gå då jag redan var försenad till min dejt då vikarien frågar om jag kan ta på Jacob jo för de kan jag svara nej på eller hur jag vill inte hjälpe itt eget barn nä tror inte de så medans Wilma ligger fullt påklädd i vagnen med åkpåse inomhus får jag ta på Jacob sina vinter kläder och var faktiskt lite upprörd över att vikarien inte kunde ta sitt ansvar då de är hennes jobb... fel av mig? Kom iväg från dagis vid halv tio och gick bort mot donken när jg kommer fram är jag alldeles genom blöt om fötterna :( tar av mig skor och strumpor så när jag ska gå två timmar senare får jag dra på mig mina blöta socker och mina genom blöta skor :( hade iaf super mys med min syster barnen hade fått kläder som hon köpt när hon vart i miami?  när jag kommer hem blir det att värma mina stackars fötter leka lite med barnen sen starta middagen hann äta lite innan de var dags att dra iväg på xtravaganza mötet, mötet gick bra har gått ner ett kilo till :) så jag sköter mig som man ska :) så nu har jag samanlagt minskat med 9kg känns helt underbart nu är det inte mkt kvar :) efter mötet gick jag på body combat med några av mina vaganza vänner :) sen hem Jacob möter mig i dörren pappa sover, pappa sover. går in och kollar läget och ser Wilma och Niclas ligger och sover i våran säng lägger över Wilma i våran säng läser en saga för Jacob och går även jag och lägger mig i tid får sedan veta av Niclas att han lagt Jacob först så Jacob hade kommit upp senare haha min lilla busunge :) var väl bara glad över att få vara helt själv men inga bus mer än att ta bort kuddarna från soffan, tur de...

Så vad hände igår då?
Fick dra på mig stövlar då jag inte fixat vinter skor så det är ett måste när pengarna kommer... lämnade Jacob på dagis drog till öppna föskolan med Sabina :) sen hem till Joanna satt oc tjöta en del innan de bar av mot BVC Wilma väger nu 9.2 och är 72.5 lång men ändå är strl 74 precis så har redan plockat fram strl 80...sen upp hämta upp Jacob för att dra hem och träffa Gustav :) Sabina kom även förbi och vi satt och tjöta ett bra tag :) När gustav drog började vi med maten blev hamburgare med stuvade mackaroner så jag fuskade lite då jag inte ska äta färdig at men en hamburgare kan ju inte göra så mkt orkar inte jämt göra allt från start tar ju alltid sådan tid :( men men vikäkade fick städat upp i köket sen körde jag Hem Sabina och drog vidare till Maxi för att handla... Skulle igentligen gått på pumpen men helt sjukt seg fattar inte varför man lägger ett pass kl halv åtta på kvällen... så nu blir det väl ingen träning fören på måndag då jag har massa planerat i helgen :(

Dagens planering, sitter och väntar på camilla som ska komma :) tror hon skulle med och hämta Jacob sedan då blir han glad :) sen vid sex blir det middag hos Niclas pappa för att fira farsdag då de har planer på söndag så de blir mys :)

Nu ska jag testa keso med funlight då jag rent ut sagt hatade keso naturellt usch va äckligt men det ska ju vara såååå bra så får väl testa med funlight blir lite nötter och ett litet päron till ojoj va nyttig jag känner mig :P

Ha en bra helg alla så får  vi se när nästa uppdattering kommer :P

Kommentarer
Postat av: jennifer

haha, joo..eller så är det kanske Johan som är förstor;)

2010-11-12 @ 12:58:40
URL: http://yennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0