tjopp

Att det ska vara så svårt att skriva ett litet inlägg varje dag de e ju sjuuukt vill vara lika duktig som alla andra för när de blir låång tid emellan så blir det bara att man rabblar upp allt som hänt typ iaf för mig...

Igår förmiddag var jag på ÖF med Sabina Jacob gjorde rörelserna till baka, baka liten kaka och det är första gången :D han är väldigt blygg när man kommer till stora grupper så han brukar bara sitta med i ringen och kolla in vad alla nadra gör men hemma sjunger han med och följer med med rörelserna men ett framsteg iaf :) snart kanske han även sjunger med på sångstunderna på ÖF... Efter ÖF hängde Sabina och Meya med hit och vi käka lite lunch och slappa typ till klockan 4 då vi åkte till Angelica på scrapbooking kväll :) älskar att scrapa ändå om jag inte är så duktig än men med lite träning så :)

Har även idag vart på ÖF på förmiddagen så Jacob får leka av sig, Wilmasomnade som vanligt när vi gick därifrån men vaknade sen när vi kom hem och det brukar hon aldrig göra och det är så surt när man förväntat sig egen tid och inte får det :( Jacob somnade iaf efter lunchen och Wilma sköter ju sig själv på golvet men hade gärna lagt mig ner och läst lite men de accepterar hon inte konstigt....

Wilma tog två steg idag höll på och plocka upp från golvet när jag ser att hon släpper gå stolen och bara står alldeles stilla tänkte jag får kolla vad hon gör nu och då tog hon två steg sen satte hon sig :) så himmla duktig hoppas hon kan gå till jul tänk va mysigt... Längtar så sjukt mycket till julen :) ska ha julfirande för min sida hemma hos oss iår gud va mysigt :) köpa julgran och massa pynt :)

Ska nog starta någon advents tradition oxå får kolla på detta... Nu ska jag fixa mellanmål till mig och Wilma sen när Jacob vaknar funerar jag på att ta mig till Willys och köpa blöjor barnen behöver både hem och Jacob till dagis...

På tal om dagis de som har hand om dagiskön ringde idag och inget av de dagis jag sökt kommer Wilma att komma in på hon kan få plats på ett ny öppnat på noltorp eller hos dagmamma på nolby, planen var först dagmamma men har fått en hemsk magkänsla angående dagmamma hur stor koll har man på dem igentligen tänk om kemin inte klickar usch va hemskt en annan dag på dagis för då är det ju inte samma person hela tiden en får kolla upp lite om dagmamma hur stora grupper och om det har aktiviteter inbokade under veckoerna så de inte bara sitter inne och äter snabbmakaroner med köttbullar... vad tycker ni om dagmamma hade ni velat lämna era barn till dagmamma eller hade ni hellre valt dagis? kanske ska nämna att anledningen till att jag är lite skepptisk till dagis är att jag ska omplacera Wilma så hon hamnar på bolltorp efter sommarn så blir ju två inskolningar...

Nä nu vart de mellanmål hoppas ni har en fin dag kram

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det blir väl inskolning hos dagmamman också?

2010-11-16 @ 16:23:08
URL: http://sannarosvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0