Jippi :D

God kväll!
Sitter i soffan och har precis ätit min chokladbit (bars) underbart :)

Igår lämnade jag Jacob på dagis sen till Stan  för att lämna mitt betyg sen till Sabina var endast där en stund sen blev de hem satte igång en tvätt gjorde iordning lunch hade kvar lax från dagen innan sen städa lite lämna ut lappr till alla grannar angående partyt på lördag så de är förberedda då kanske de har lite överseende med att de är lite musik :) sen hämta hem Jacob första gången han inte sov på dagis...

När Niclas kom hem drog jag till hälso hade tänkt att träna men tiden försvann så insåg jag inte skulle hinna så passade på att sola sminka mig käka middag som jag även de hade kvar från dagen innan så blev kycklingsallad :) dock inte så mkt sen var det dags för möte och vägning och jag har gått ner 4kg till :) så nu har jag sammanlagt gått ner 8kg känns så jävla underbart att det börjar hända ngt nu, har faktiskt tvivlat lite eftersom de gått så sjuuuklt långsamt... Efter mötet möte jag Sabina på stationen och våran shopping resa började :) underbart att få vara utan barnen ibland att bara få vara Monica... fick inte köpt så mkt då ja hade mindre pengar än vad jag hade räknat med men en tröja och tre boddes till Wilma då hon vuxit ur sina boddies...

Fick även ett sms igår som värmde trodde du hade gått vidare utan mig och barnen men kanske inte Jacob kommer bli överlycklig över att få träffa dig, du är hans stora idol.

Idag tog jag bilen och lämnade Jacob, har lovat att inte ta bilen då jag måste ut och röra på mig varje dag men det bara öste ner så jag valde bilen sen hoppade jag över öppna förskolan för jag har vart super hes hela dagen rösten bara sviker mig :( men vid tolv kom Sabina, Sussi och Johanna vi planerade lite inför imon vad vi ska handla åså... Fick gosat med Ebba oxå gud va underbart det är med bebisar helt jävla sjukt va fort de går för mindre än ett år sedan var stora Wilma oxå en bebis. Wilma är störst nu bland sina vänner och de märks så tydligt kanske inte lika mycket nu men jag minns i början första träffen på stan med alla morsor va stor hon var medans alla andra kom med sina små bebisar....

Skulle vart på föräldra möte dag vid halv sex men kände verkligen inte för det så Niclas fick gå ist och han tyckte det hade vart jätte trevligt och träffa alla föräldrar men eftersom jag inte kunde prata kändes de lite meningslöst då man sitter i grupper och diskuterar...

Maten idag då...
Har verkligen mått skit startade när jag skulle göra lunch och kom på att jag har ju fan ingen aning om vad jag får och inte får äta fick ångest och blev rent ut sagt förbannad över att man ska behöva köpa en kokbok för 270kr för att ha en chans att förstå, dieten är llite som gi metoden men ändå inte så kan igentligen inte köra GI men blir nog att jag gör det måste ju kunna läsa på hur ska jag annars veta vad jag får äta... blev att jag gjorde lax till lunch och kände mig värdelös över at jag inte kunde komma på ngt annat men till middag blev de kassler ingen aning om jag får äta det men som sagt kör GI och det ska man ju oxå gå ner av... får se nästa vägning går det åt fel håll får min handledare helt enkelt ha en kurs endast för mig.... där hon går igenom vad man får och incke får äta....

Nu går Niclas här och släcker ner så ser knapt tangenterna tror han vill att vi går och lägger oss nu...
Imon blir det heldag med Shopping till bål lite snax och drickat blir nog lite till Wilma i stan oxå... tur Jacob stannat lite på växten så jag slipper köpa massa till honom med blir väldigt dyrt jaja nattinatti...

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Va duktig du är Monica! 8 kilo är ju enormt!

Hoppas jag fortsätter gå ner nu trots mat, ska du träna idag?

2010-10-29 @ 06:28:00
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0