Hel dag på sjukhus :(

Detta har vart en seg dag... Började med en otroligt jobbig natt kollade på valvakan så kom inte isäng förens runt tolv klockan tolv vaknade wilma helt förstörd och väckte jacob så jag fick snällt sitta uppe till halv tre sen vaknade barnen kvart över 6 om jag var gla? nä inte det minsta :( gick till bvc vid nio på rutin kontroll och visade upp Wilmas tumme som under natten hade svullnat upp och hon tyckte inte alls det såg bra ut så  fick prata med läkare på vc på carema fick tagit blodprov som jag inte vet vad de visade men det beslutades iaf att jag skulle till akuten på alingsås lasarett fick komma in nästan genast och de skrev upp anledningen till att vi var där sen fick vi sätta oss i väntrummet ringde niclas som fick komma och hämta Jacob då han inte klarar sitta still en hel dag men vilken två åring vill de? iaf fick komma in till läkarn lite efter två då jag väntat i 5 timmar för att han skulle berätta för mig att de inte tar hand om så små barn så jäkla förbannad visste att de inte brukar ta hand om barn men när man blir skickad från carema till lasarettet och där får prata med en som skriver in oss så tror man naturligtvis att de ska ta hand om henne... fick iaf kommit hem fixat barnvakt till Jacob sen ner till östra som hade en jätte fin akut mottagning fick kommit fram till att jag nog vill jobba på sjukhus med barn inte barnläkare men typ sköterska på en barnavdelning... allt gick jätte smidigt på östra fick nästan kommit in direkt och läkarn kollade på det och sa direkt det var en hud inflamation som Wilma fått för hon suger på tummen men ville vi skulle prata med en annan för att veta vad vi skulle göra för att dämpa svullnaden men till slut skulle vi bara hem och titta hur de utvecklar sig och svullnaden har redan lagt sig lite... var hemma vid halv åtta och gick hemifrån vid nio så det kan man kalla en heldag på sjukan och Wilma har vart jätte duktig :) får se hur denna natten blir ska iaf lägga mig nu

nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0